Z udziałem przedstawicieli najwyższych władz państwowych, władz województwa i samorządowców podpisano we Włodawie „Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie realizacji projektu rewitalizacji połączenia Chełm – Włodawa wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa”.
Witając przybyłych gości z Wicepremierem Jackiem Sasinem, Wicewojewodą Lubelskim Robertem Gmitruczukiem i Marszałkiem Województwa Lubelskiego Jarosławem Stawiarskim na czele burmistrz Włodawy Wiesław Muszyński podkreślał jak ważna będzie to inwestycja dla rozwoju miasta i regionu.
– O tym jak ważna jest to inwestycja dla rozwoju Włodawy, okolicznych gmin i całej Lubelszczyzny nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Rewitalizacja linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa będzie z pewnością impulsem do rozwoju gospodarczego i turystycznego. Dodatkowo dla Włodawy realizacja tego projektu będzie miała dodatkowy aspekt historyczny, ponieważ przewiduje przedłużenie linii kolejowej bezpośrednio do naszego miasta. W imieniu zebranych tu samorządowców bardzo dziękuję tym, którzy przygotowują tą inwestycję – mówił W. Muszyński.
Głównym celem Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej (Kolej+) jest połączenie miejscowości liczących powyżej 10 tys. mieszkańców z miastami wojewódzkimi i rozbudowa infrastruktury kolejowej. Program ma eliminować wykluczenie komunikacyjne poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei. Realizacja Kolej+ wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów Polski.
Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego/związków metropolitalnych, które byłyby zainteresowane rozwojem infrastruktury kolejowej na swoim terenie, przy uwzględnieniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. Program zakłada realizację inwestycji liniowych – tj. modernizację istniejącej lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.
Możliwości powrotu i rozwoju kolejowych połączeń zapewnia dofinansowanie ze środków Programu, które wynosi 85 proc. Pozostałe 15 proc. stanowić będą środki własne samorządów. Budżet Kolej+ wynosi 5,6 mld zł, co przy 15 proc. udziale samorządów daje możliwość zrealizowania inwestycji o wartości 6,6 mld zł. Zadania realizowane w ramach Programu mogą obejmować opracowanie dokumentacji projektowo-technicznej lub opracowanie dokumentacji projektowo- technicznej wraz z realizacją robót.
Program Kolej+ zaplanowano do realizacji do 2028 roku.
UM Włodawa
„Niniejsza deklaracja jest wyłącznie aktem informacyjnym i nie siebie za soba żadnych zobowiązań prawnych” Sasin Muche i Romanczuka wydymał zawodowo. Maladiec
Następna wydmuszka wodzireja
hehe mało możliwe aby to powstało ze stacją we Włodawie. A jeszcze mniej możliwe aby z tego ktoś korzystał w przyszłości. Jak to drzewiej mówlano szkoda czasu i atłasu. lepiej drogę do Chełma wyremontować. Kolej niosła rozwój ale w XIX wieku.
Powrót do epoki industrialnej to zwrot w tył. Szkoda że tak działa przewodnia siła narodu ale tutaj wystarczą chyba tylko obietnice.
No właśnie. Przecież ludzie do Chełma nie jeździli, bo nie mieli powodu i dlatego kolej zlikwidowała połączenie.
najfajniejsze ostatnie zdanie, że deklaracja nie niesie za sobą żadnych zobowiązań prawnych… ot świat, to po jakiego to całe spotkanie…i koszty z nim związane.
Co z tego zdania jak marionetka i tak nic nie rozumie z tego co podpisał. Kazali to podpisał i strzelił przy okazji fotkę, która umieści na fb, by jego klakierzy zaczęli pisać o nim hymny chwalące jego wielkość i mądrość.
komuno wróć.. długo nie chciała, ale jak wróciła to na dobre 😉