Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski oraz prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ireneusz Merchel złożyli we wtorek podpisy na 5 umowach z Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+. Jeden z nich zakłada budowę linii kolejowej do Włodawy. Łączny koszt wszystkich projektów wynosi blisko 4,25 mld zł.
W wydarzeniu, które odbyło się w parku miejskim przy Janowskim Ośrodku Kultury w Janowie Lubelskim, wzięli udział Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk, wicemarszałek Michał Mulawa oraz samorządowcy z naszego województwa. Nasze miasto reprezentował Zastępca Burmistrza Włodawy Wiesław Holaczuk.
Inwestycja pozwoli na szybkie połączenie z Lublinem takich miast jak: Biłgoraj, Janów Lubelski, Łęczna, Łuków, Kraśnik, Krasnystaw, Zamość i Włodawa. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego, jakim jest kolej, oraz do podniesienia atrakcyjności regionów.
Projekt „Rewitalizacja połączenia Chełm-Włodawa wraz z poprawą dostępności do transportu kolejowego w m.Włodawa” obejmuje modernizację ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm-Okuninka Białe oraz budowę jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy liczącej ok. 10 km. Pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h. Czas przejazdu między Włodawą a Chełmem wyniesie ok. 53 min. Dzięki realizacji projektu możliwe będzie przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich na tej linii. W ramach prac planowana jest modernizacja 9 przystanków: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka Białe oraz budowa stacji Włodawa Miasto. Wszystkie obiekty będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Projekt kosztować będzie 75,7 mln zł. Łączny szacunkowy koszt zgłoszonych projektów wynosi 4 mld 246 mln zł brutto (3 mld 452 mln zł netto).
Zgodnie z zasadami programu Kolej+ Samorząd Województwa Lubelskiego wniesie do projektu wkład własny w wysokości 15% kosztów kwalifikowalnych (dotyczące koncepcji programowo-przestrzennej, dokumentacji projektowej, robót budowlanych oraz ewentualnych wykupów gruntów) i koszty niekwalifikowalne, które w sumie wyniosą 517,4 mln zł netto.
Województwo Lubelskie jest największym beneficjentem środków Programu Kolej+, w ramach których zostanie wybudowanych, zmodernizowanych i zelektryfikowanych 316 km linii kolejowych. Okres realizacji zadań przewidziany jest na lata 2023-2028.
UM Włodawa
Następne mlenie pieniędzy przez działaczy PIS, bezsensowna inwestycja.
Co to jest ” mlenie pieniędzy”?
I pamiętaj: jeszcze się taki nie urodził….”
Wyborcy cieszą się i myślę, że mieszkańcy naszego miasta też.
Czy zastępca burmistrza przetestował dojście (z bagażem i dzieckiem) z przystanku okuninka białe do dowolnego pensjonatu nad jeziorem białym? Interesuje mnie jaką trasę wybrać najlepiej i ile czasu trzeba poświęcić. Oczywiście latem, przy +30C.
Oczywiście, że przetestował. Wysiadka z wagonu na wprost do wejścia pensjonatu (wybierz dowolny) w odległości 1, góra 2 metrów. Nie zdążysz się spocić wysiadając z klimatyzowanych wagonów. i wchodząc do klimatyzowanego wnętrza pensjonatu. Dla bagaży przewidziano elektromagnetyczny transport tunelowy sterowany przez AI bezpośrednio z wagonu do pokoju, który zarezerwowano. Maluchami zajmą się animatorzy, psycholodzy i pedagodzy zatrudnieni na miejscu.
A czy wiadomo w którym miejscu będzie przystanek Okuninka Białe?
2023-2028 w tych latach nie będziecie rządzić .Będzie na kogo zwalić winę.
Marzyciel. Was zdążymy rozliczyć
Kto będzie jeździł tą koleją nie powstają zakłady pracy wszystko zlikwidowane, powiat się wyludnia, wyrzucenie pieniędzy.
Więc siedzieć przed komputerem i narzekać. A najlepiej wyjechać bo tu nic się nie opłaca. Ciekawe czym oprócz narzekania zajmujesz się.
A we Włodawie gdzie planowana jest stacja?